Hasonló fejléccel jelentek meg egy évvel ezelőtt írásaim a Mitchell-rendszerű párosbajnokságról. A cím egyik kedvenc filmem címe is, ahol a főhős sorsa egy „necces labdán”, egy szerencsés fordulaton múlik. A párosversenyen a necces labdák leginkább a szürök, szerencsére itt nem életet vagy halált, csak jó vagy rossz eredményt okoznak.
9. leosztás
Ahol nem mondtak gémet, ott többnyire tizenegyet ütöttek, aki tizenegy ütésre vállalkozott, az elbukott. A pikk bubi indulást meg kell ütni az ásszal, ha teljesíteni akarunk. Elméletileg igaz, hogy a dublónak nagyobb esélye van, mint a szinglinek, de ha nem az összeemelt színben indulnak egy gém ellen, az több mint gyanús.
24. leosztás
Indító kijátszás a treff hetes. A királyt üti az ász, a felvevő egyet tehet: a négyessel próbálja félrevezetni Északot. Északnak azonban figyelembe kell vennie, hogy partnere az összeemelt pikk helyett az ellenfél színében indult, és vissza kell hívnia a treffet.
11. leosztás
Nyugatot megoldhatatlan helyzet elé állította az ellenfél védekezése, jobb híján passzolt. Az adu indulás sem segít: a terített három szanzadu helyett a két bukás sovány eredmény.
12. leosztás
Nyugat bosszút forralt és elindult a gyenge kettessel, ami egyébként nem szokása ötös színnel. A visszavágás fél sikert hozott. A káró király támadás ugyan elbuktatta a felvételt, de az eredmény átlagos lett. Ugyanis több sikeres szanzadu gém volt, ezek között a legbájosabb a káró király indulás utáni tizenegy ütés… Volt mit megbeszélni a játék végén.
14. leosztás
A pikk nyolcas volt az első lap az asztalon. A felvevő ütött a kezében, és treffet hívott, Dél számára nem világos a helyzet, így kis lapot tett az ütésbe. Észak jobban játszott volna, ha üti az első pikket a királlyal, és kis pikket hív. Persze ebben az esetben a felvevő nem kockáztathatja a treff hívást, és valószínűleg tízet üt a sikeres kőr impasszal. Így tizenegyet üthetett volna, de egykori robberjátékos lévén megelégedett a teljesítéssel. Pedig a káró hívásokra Észak kénytelen egy pikktől megválni, ami árulkodó jel és a kőr dámára utal. A boldogan hazavitt kilenc ütés természetesen átlag alatti eredményt hozott.
15. leosztás
Ahol Kelet 1 szanzaduval indult, általában ez maradt a felvétel, és a felvevő összekapart hét ütést. Ha valaki egy kőrrel startolt, az a bukó négy kőrben landolt. Mi az ellenvonalon a top helyett a bottomot választottuk. A 4 pikk egy bukással zéró lett, a 3 pikk harminc pont lett volna. A 2 káró Astro: négyes pikk és egy hosszabb szín. A 2 szan kérdezi a másik színt. Észak elfelejtette, hogy a passzos nem ember…
21. leosztás
A kizárás automatikusan hozta a jó felvételt. Az eredmény ugyan jobb volt az átlagnál, de az íráslapon volt néhány meglepő bejegyzés: 3 szanzaduk, természetesen szürökkel, 4 pikk szürrel _valószínűleg dob-lop hívás segítségével_. A 3 szanzadu ellen az segíthet, ha a kőr király indulásra lapszámot jelez a partner. Ez sehol sem valósult meg, egyedül egy 4 szanzadu bukott el háromszor.