Az utolsó játéknapra is maradtak izgalmak, a vigaszág végjátékában és a Káró Kupában is. Lezárult a nyolchetes Magyar Kupa-sorozat (persze az országos rész és a Káró Kupa elődöntői, döntője még hátravan), a jövő héttől két hónapon át a párosoké, de továbbra is az IMP-ké lesz a főszerep.
Magyar Kupa (IT)
A főági bejutókhoz (Hodosi, Rest, Ecosoft) a hétfői nap a Leo csatlakozott.
A vigaszágon ezek után a Zsuga Ligára küzdelmes csata várt, mégis kiütéssel győztek a P-T ellen. Ugyancsak nagyarányú győzelmet aratott az OCSB top 4 csapata közül kettőt felvonultató nagy csata, itt Kemény Györgyék örülhettek a FÉSZEK ellenében. Ennél azért szorosabb volt a Gamax győzelme. Hegedűs Gálék a TMX és a Visoft után az Elastron ellen sem hibáztak: mehetnek vidékre. A negyedik mérkőzésen volt a legkisebb a különbség, ez meglepetéssel is társult, ugyanis az Izobau legyőzte az első kalapos Budaörs 17-et.
Pikk Kupa (IT)
A feketébbik major kupát a Lowel hódította el egészen magabiztosan. Nem baj, fiatalok (utalok itt Argay Zsoltra, Szűcs Leóra, Nagy Kartalra, valamint Hajdara Botondra), jövőre még jobb lesz ez! A bronzérmet Grant Thornton szerezte meg, a Relé csapat nagy bánatára.
Kőr Kupa (IT)
Nem sikerült az Interface-nek bezsebelni a kupát, miután Fazakas Gergőék egészen nagy különbséggel (38 IMP) győzedelmeskedtek. A bronzmérkőzésen a Szlemvasút aratott alig több, mint egy gém-különbségnyi győzelmet a Lapszámosok ellen.
3. leosztás (GD)
Viszonylag gyakran elhibázott felvevőjáték technika, amikor áthívunk az ellenfél egy figuráján (jellemzően ászán), hogy egy gyors ütést nyerjünk, amire nincs válasza az ellenjátékosnak: ha beüt, többletütés(eke)t ad, ha pedig nem, csapást váltunk, és egy másik színben megszerezzük a szükséges ütéseket. Például szan játékban két ütés kell még, de csak egyszer adhatjuk ki az ütést. Két színben is van KD a vonalon, de ha mindkét ászt korán kiadjuk, kimagasítja az ellenfél a támadó színét. Ha azonban sejtjük, kinél lehet az egyik ász, a mögötte ülő figura felé hívunk: ha beüt, két ütés a király és a dáma, ha engedi, a másik színben megszerezzük a hiányzó ütést. Ez az ún. szinkópa játék.
Színjátékban ritkább, de ott is előfordul, most ennek egy érdekes változata fordult elő, amit viszonylag kevesen oldottak meg.
A legtöbb asztalon ilyesmi lehetett a licit:
Szinte minden asztalon a szingli treff bubival támadtak, a partner ütött, és itt volt, aki pikkre váltott; ezután már a felvevő könnyedén hazaért a treff magasításával, sőt, szürt is üthetett.
A legtöbben azonban visszahívták a treffet, és itt megint elágazott az út – főleg, ahol a Rusinow bubit hívták ki, logikusnak tűnt beütni. Ezután már az ellenjátékosok könnyedén buktattak, hiszen Nyugat lopott, pikket hívott, és amikor a felvevő kiadta harmadik treffet, hogy magasíthassa a színt, ki kellett adnia egy pikket is.
Azonban mi a helyzet, ha előbb adjuk ki a harmadik treffet, azaz kicsit teszünk a treff visszahívásra? Most már hiába lopatnak, mert az ötödik treff magas lesz, és esélyesen ki is tudunk aduzni utána. Nehezebb, ha pikket hívnak, mert ez esetben az adut is el kell találni (vajon a szingli treffesnél dubló az adu vagy harmadik dáma?).
Érdekes módon több nagynevű felvevő bukott, azonban például Bárczy Péter (FÉSZEK) megtalálta a helyes felvevőjátékot, és teljesített, neki gratulálunk!
Káró Kupa (IT)
A legjobb négy közé jutás volt a tét, amit elég magabiztosan ért el a No Trump, miután 20-ra megverte a Madarász csapatot. Szintén nem meglepő a Good-Badd győzelme a Next felett, hiszen második kalaposok voltak a kiemelés szerint. Győzött még a Budaörs és a Hazai csapat is – azaz ők négyen várhatják május közepén a szombati elődöntőt.
6. leosztás (GD)
A Káró Kupa utolsó hétköznapi játéknapján izgalmas partikkal kezdtek, hiszen az első három partiban szlemet lehetett mondani – más kérdés, hogy vagy nem volt benne, vagy elbukta valaki. Ezután már bizsergett a „mentő-ujja” – ez az az izom, amit legjobb nem használni, mint hűséges olvasóink már tudják.
Érdekes módon a meglepetést hozó Artemix–Budaörs meccsen mindkét asztalon úgy érezték Dél lapjával, hogy menteni kell. (Ráduly Csaba elmesélte, hogy történt: "A mi asztalunkon Kerényi István Keleten precíziós 1 treffel indult, amire Dél 1 káróval szólt közbe. Nyugaton kontráztam 5–7 pontot jelezve, Észak 4 kárót mondott, és Dél rámondta az 5 kárót is. A másik asztalon a természetes 1 kőr indulásra Blancz Tamás 4 káróval szólt közbe, és a végső felvétel itt is 5 káró, kontra, –1100 lett.") A mentés több okból sem jó ötlet: egyrészt, még akár bele is hajthatjuk a kissé szerencsésen benne levő szlembe az ellenfelet, másrészt minél több ütést hoz a partner, annál inkább romlik az ellenfél telesíthető felvételének esélye. Ha például a treff király szökne, és 2–2 lenne a káró, már akár ki is adhatnának egy pikket (ha nem ejtik be a dáma-bubit) és bukna a gém – amit mi épp lementettünk. És még ha épp lenne 10 ütés pikkben, nekünk pedig 8 káróban, akkor is csak 3 pontot kerestünk az ügyön, miközben a kockázatok hatalmasak!
Jelen esetben a partner épp nulla ütést hozott, és így 1100-ért lehetett menteni a bellgémet. Ha nem is mondtak szlemet, a javát felírták így is…
Ilyesmi licitet képzelhetünk el:
Itt már sokan a 2 káróval sem értenek egyet, hiszen szinte nincs is ellenjátékütésünk, talán jobb lenne 3-at mondani. Ezzel az egyenletes lappal amúgy sem vágyunk mentésre, ráadásul a kőrünk hármas, ami megint a legrosszabb, miután nem a kőrt, hanem a pikket emelték össze, nagy az esélye, hogy abból is kiállhat három.
Ahogy jobban mehet:
És arról még nem is beszéltünk, mi van, ha Kelet nem tud nyitni (bár most nyilván fog), vagy Nyugat csak 3 pikket mond… Sokkal jobbak így az esélyeink. Ha pedig mégis gémet mondanak, hagyni kell Északnak is, nem szabad mentenie.