Barion Pixel
HUEN

Kezdőoldal

Szücs Leó - 2024. december 14.

Ügynökakták – MP-bajnokság 2024–2025 I/A 3. forduló

Helyszín: Récsei Center
Esemény: MP-párosbajnokság
Idő: Képlékeny
Ügy fedőneve: Hackelés

Nemrég kezembe került egy régi kémregény. Olvasása közben valami nem hagyott nyugodni. Aztán rájöttem: hát ez az egész olyan, mint egy bridzsjátszma. Tele tervekkel, esélyekkel, üzenetekkel, fordulatokkal. Megihletett, hogy ha már a bajnokságokról írok, megpróbáljam megidézni különböző kémregények hangulatát. Igyekszem felváltva keresni az osztályokból partit a hétre, amit a képeslapokhoz hasonló kérdezz-felelek formátumban olvashattok.

Kiindulási adatok: harmadik hely, bell-bell.

Zebra home office-ban volt, amikor felettesétől igény érkezett a Velkoriai hírszerzés információinak megszerzésére. Elkezdett rá kódot írni. Azt tudta, hogy Velkóriaiak rendszere természetes jellegű, és 1 treffel indultak előtte második helyen. Ő az alábbi eszközökkel milyen licittel próbáljon erre eszközt találni?

Habár szép 1–1–6–5-ünk van, amivel magasabb szinteken is szívesen jövünk, sőt előnyös lehet az ellenfelet major licitjeiben szabotálni. Passzos partnerrel szemben a töbleterőnk sem kell ebben zavarjon minket. Zebra inkább mégis az óvatosságot választotta és csak az 1-esen szólt közbe. Nem akarta felhívni a rendszergazdák figyelmét arra, hogy nagyon szélsőségesek az elosztások, lehet, hogy ebből ők tudnak majd előnyt kovácsolni. Fog tudni majd később erősebben is befurakodni a rendszerekbe. Maradt az 1 kárónál.

Erre a kisebb zavarodásra a rendszergazdák először 1, majd 2 kőrrel válaszoltak, míg a mi partnereink a központban csöndben maradtak. Most milyen licit lehet a következő eszköz a betörésre?

Két licit is felmerült. A 3 treff mindenképpen jól leírja a lapot, és egy másik napon lehet Zebra is ezt választotta volna. Viszont azon a napon ő nem szerette volna továbbra sem megmutatni az összes trükkjét. Valószínűnek tartotta, hogy nem fog itt megállni a digitális csata, és nem akarta az össze fontos információt eljuttatni az ellenfélhez, mielőtt a lejátszási fázis elkezdődik. Inkább maradt a 3 kárónál. Másik nagy előnye a 3 kárónak, hogy kizárja a rendszergazdákat a 3 kőr alatti licitekből, ezzel elvéve fontos kommunikációs pontokat.

Mögöttünk kontráznak, amiből a másik meghátrál és 3 kőrt mond, amire a másik 4-et. Partnerünk a központból elindítja lejátszási folyamatokat a káró ötössel. Az alábbi terül:

A királyt tette Zebra, amire a felvevő a négyest. Most több út is állt előtte. Ha a központ egy szinglit küldött, vissza kéne hívni. Ha nem, akkor lehet, hogy pikket kéne lopni. De az is lehet, hogy a treffet kell kibontani. Mi volt Zebra döntése?

Zebra a pikk lopás lehetőségét gyorsan elvetette. A partnernél nem lesz pikk ász, annyi pontja nem nagyon lehet. Így maradt a treff és a káró. Végül az döntött, amikor rájött, hogy a káró akkor is sikeres lehet, ha a felvevőnél van a rövid káró, ami a licitből nem tűnt valószínűtlennek. Bár nem ismerte a kontra jelentését, ő általános invitnek képzelte. És ha rövid a kárója, elképzelhető, hogy ha a felvevő elégszer kényszerül ellopni az adatokat, akkor el fog fogyni később az ilyen lehetősége, és akkor bajba kerülhet.

A káró ász után szerencsére a központban mutattak ki, így már nem volt nehéz a hackelés vége. Még egy utolsó trükkel a harmadik ütésben a hármas hívással megkérte a treffet, mert a pikk lopásban még mindig nem hitt. A központból már küldték is a treffet, így végül nem csak egy fontos adatcsomaggal lettek szegényebbek Velkóriában, hanem kettővel.

Akció végkimenetele: Sikeres hackelés.

Egyéb megjegyzések: Elvesztek.